Jutro mam próbny test kompetencji i mam jedno zadanie które nie rozumiem jak zostało wykonane, czyli wytłumaczcie mi na czym to polega
Obmierzyć długość ścieżki na planie w skali 1:20 000m
Ścieżka w rzeczywistości ma długość 8,4km
Daje Naj za odpowiedź którą najbardziej zrozumiem, oraz wszystkie gwiazdki każdemu ;)

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T20:36:50+01:00
Ja myśle że skalę 1:20 000 musisz podzielić przez 8,4
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T20:38:33+01:00
Musisz podzielic droge w rzeczywistosci przez skale mapy
ale najpierw zamienic na te same jednostki w tym przypadku najlepiej metry czyli
8400 / 20000 =0,42m = 42cm
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:39:38+01:00
Trzeba 8, 4 km zamienić na centymetry (chyba się pomyliłaś pisząc 1:20 000m - nie metrów, ma być cm, bo skala jest zawsze w centymetrach). To wychodzi 840000
840000 : 20 000 (trzeba podzielić przez tą skalę).

wynik wychodzi rzecz jasna w cm :-)

4 5 4