Odpowiedzi

2010-03-03T20:45:47+01:00
W niej podmiotem lirycznym jest lipa .Opowiada ona o swoich zaletach np.daje cień. Mówi o tym, że mimo tego, iż nie jest drzewem owocowym to ma za to inne zalety, które mogą dać człowiekowi radość, szczęście i spokój.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:51:46+01:00
W tej fraszce Kochanowski stara się uświadomić czytelnikowi wartość kontaktu przyrodą, naturą. Jest on potrzebny, aby móc odpocząć, oddać się refleksjom, uporządkować własne myśli. Poeta poucza: chwilę wytchnienia po ciężkiej pracy najpewniej można znaleźć na łonie natury.
Autor oddał głos drzewu, jakby chciał okazać mu głęboki szacunek i wdzięczność Uosobił lipę, czyli nadał jej prawie ludzką ważność.
5 5 5