Pani Anna ważyła o 3kg mniej niż pani Zofia . Po kuracji odchudzającej pani Anna waży o 15% mniej , a pani Zofia o 15kg mniej i obie ważą tyle samo . Ile kilogramów ważyła każda z tych pań przed kuracją odchudzającą??
Proszę o odpowiedź dam naj:)

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T20:39:43+01:00
X=waga ani przed kuracją
y=waga zosi przed kuracją

x-15%x=0,85x=waga ani po kuracji
y-15kg=waga zosi po kuracji

x+3=y
0,85x=y-15
0,85x=x+3-15
0,85x-x=-12
-0,15x=-12
x=-12:-0,15
x=80

y=80+3=83 kg
odp. przed odchudzaniem ania ważyła 80kg a zosia 83
13 4 13
2010-03-03T20:41:28+01:00
X - waga Zofii
x-3 - waga Anny


x-3-0,15(x-3)=x-15
x-3-0,15x+0,45=x-15
-0,15x=-15+3-0,45
0,15x=12,45
x=83

odp: waga Zofii 83 kg.

x-3
83-3=80

odp: waga Anny 80 kg.
20 4 20
Najlepsza Odpowiedź!
  • Doo
  • Początkujący
2010-03-03T20:44:33+01:00

Waga Pani Anny
Dane
po kuracji pani Anna schudła o 12 kg ponieważ 15-3=12
czyli 15% wagi pani Anny to 12k 15/100% = 12k 100%= 80kg
80kg-waga pani Anny przed kuracjom
Waga Pani Zofi 3kg więcej od pani anny przed kuracjom czyli waga pani zofi to 80+3 = 83kg
Odp.: Pani Anna przed kuracjom warzyła 80kg a pani Zofia 83kg
18 2 18