Na środku ogrodu znajdował się klomb w kształcie koła o średnicy 8m. Wokół klombu znajdowała się ścieżka o szerokości 2m.
1. Ile w przyblizeniu metrow siatki potrzeba na ogrodzenie klombu?
2. Jaka jest powierzchnia ścieżki otaczającej klomb?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:56:09+01:00
Promien klombu r=4m
promien klombu+sciezki R= 4m+2m=6m
π=3,14 w przyblizeniu
Obwod klombu= 2πr= 8π- dlugosc ogrodzenia samego klombu
obwod klombu i sciezki: 2πR=12π = w przyblizeniu 37,68m= dlugosc ogrodzenia klombu wraz ze sciezka

Pole klombu= πr²=16π
Pole klombu i sciezki= πR²=36π
Pole samej sciezki: 36π-16π=20π=62,8 m²
1 4 1
2010-03-03T20:56:47+01:00
Rozwiązanie w załączniku jeżeli tak ma wyglądać rysunek pomocniczy to jest dobrze w razie pytań napisz do mnie :) pozdrawiam