Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T21:20:44+01:00
A) obie strony mnożysz przez 6
2x+6=5+3x
2x-3x=5-6
-x=-1
x=1
b) obie strony mnozysz przez 4
2x-3=2+4x
2x-4x=2+3
-2x=5
x=-2 i 1/2
c)obie strony mnozysz przez 9
x+2+3x-3=9
4x=9+1
x=2 i 1/2
d)obie strony mnozysz przez 15
6x+9=10-5x+15x
6x-10x=10-9
-4x=1
x=-1/4
e)obie strony mnozysz przez 10
15x-25-10x+2=0
5x=23
x=4 i 3/5
f) obie strony mnozysz przez 10
5x=2(4-x)-40
5x=8-2x-40
5x+2x=-40+8
7x=-32
x=-4
g)obie strony mnozysz przez 10
4x-2-5x+10=7x
-x-7x=-8
-8x=-8
x=1
h)obie strony mnozysz przez 4
8x-3x-5=-x-4
5x+x=-4+5
6x=1
x=1/6

1 5 1
2010-03-03T22:38:53+01:00
Rozwiązanie w załączniku:)))