Pan Zabłocki od 3 lat handluje mydłem.W pierwszym roku interes szedł świetnie.W drugim roku sprzedał 40 % mydła mniej,a w trzecim połowę tego co w roku poprzednim.W ciągu trzech lat sprzedł 3,8 tony mydła.Ile sprzedał w ostatnim roku ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T18:58:04+02:00
X - ilość mydła sprzedanego w 1 roku
x-0,4x=0,6x - ilość mydła sprzedanego w 2 roku
1/2*0,6x=0,3x - ilość mydła sprzedanego w 3 roku
3,8t - ilość mydła sprzedanego w przeciągu 3 lat

x+0,6x+0,3x=3,8t
1,9x=3,8t/*10
19x=38t/:19
x=2t

0,3x=0,3*2t=0,6t=600kg

Odp. Pan Zabłocki w ostatnim roku sprzedał 600 kg mydła.
1 5 1
2009-10-20T18:58:47+02:00
X-ilość mydła sprzedanego w pierwszym roku
x-0,4x=0,6x ilość mydła sprzedanego w drugim roku

x+0,6x+0,6x*0,5=3,8
x+0,6x+0,3x=3,8
1,9x=3,8 /:1,9
x=2

W trzecim roku
0,3x=0,3*2=0,6t=600kg

Odp. Pan Zabłocki w ostatnim roku sprzedał 600 kg mydła.