Odpowiedzi

2010-03-03T20:53:13+01:00
Jama ustna oraz zęby- odbywa się tam miażdżenie pokarmu.
podniebienie- oddziela jame nasową od ustnej.
śliniaki-wytwarzają ślinę
trzustka - wydziela sok trzustkowy
jelito cienkie- jest tam doprowadzany sok i żółć
jelito grube- narząd szczątkowy
odbyt- wydala pokarm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:53:56+01:00
-jama ustna( poczatkowy odcinek ukladu pokarmowego)
-zeby(odcinaja i rozdrabniaja pokarm)
-slinianki(produkuja sline,zmiekczaja i rozpuszcza pokarm, czesciowo trawi -- weglowodany
-jezyk-obraca,miesza pokarm ze slina i przesuwa go dalej
- gardlo(wspolny odcinej ukladu pok.i oddechowego)
-przelyk(przesuwa kes pokarmu do zoladka)
-zoladek(trawi bialka i niszczy bakterie)
-jelito cienkie(trawienie i wchlanianie pokarmu)
-dwunastnica(uchodza do niej przewody watroby i trzustki)
-watroba(wydziela zolc,wytwarza bialka,osocza krwi, odtruwa organizm)
-trzustka(trawi cukry,tluszcze,bialka,kwasy nukleinowe,produkuje insuline)
-jelito grube(wchlania wode i sole min.,produkuje wit.z gr. K i B)
- odbyt(to koncowy odcinek ukladu pokarmowego usuwajacy kal)
;)licze na naj;*