W kieliszku w kształcie stożka o wysokości 12 cm i średnicy 8 cm jest sok malinowy sięgający do 3/4 jego wysokości. Chcąc rozcieńczyć ten sok wrzucamy do kieliszka kostki lodu w kształcie sześcianu o krawędzi długości 2 cm. Ile maksymalnie możemy wrzucić kostek lodu do kieliszka ? Jaką pojemność w litrach ma kieliszek ? Przyjmij za ll (pi) liczbę 3 .
PROSZĘ O POMOC ! Daje NAJ ! :) MAM TO NA JUTRO ;/

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:53:41+01:00
H=12cm
średnica=8cm
r=4cm
¾h=¾×12=9cm

pojemnosc kieliszka
v=⅓πr²h=⅓×3×4²×12=192cm³
1 litr=1dm³
1dm³=1 000cm³
1cm³=0,001dm³

192cm³=0,192dm³, czyli pojemnosc kieliszka =0,192 litra


objetośc soku:
v=⅓×3×4²×9=144cm³

a=2cm
v 1 kostki=a³=2³=8cm³
192-144=48cm³ jest miejsca

48cm³:8cm³=6
można wrzucić 6 kostek lodu
2010-03-03T22:37:59+01:00