Kostkę lodu która ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 2 cmx2cmx3cm wrzucono do pustej szklanki jaką objętość będzie miała woda po stopieniu się tej kostki .Można przyjąć że woda otrzymana z lodu ma objętość o 10 % mniejszą niż lód

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:53:12+01:00
V(objetość)= 2cm x 2cm x 3cm = 12 cm(sześciennych)
12cm - 10% = 10,8cm(sześciennych)
objętość po stopieniu wynos 10,8 cm sześciennych
2010-03-03T20:53:40+01:00
V lodu wynosi 12 cm szesc. (2*2*3cm)
12 cm3 wynosi 0,012 l
0,012- 0,012* 0,1 wynosi 0,0108 l
odp 0,0108 l
2010-03-03T20:54:11+01:00
V 1 = 2 cm *2 cm* 3 cm = 12 cm³
V1 - objętość kostki lodu
V2 = 0,9 V1 = 0,9 *12 cm³ = 10,8 cm³
V2 - objętość wody