Błagam ;(
Mam to na jutro... Nie mogę nic wykombinować ;(
Obwód prostokąta jest równy 50,4 cm, a jego szerokość jest o (to będzie ułamek zwykły, napiszę słownie) trzy i trzy piąte cm krótsza od długości. Oblicz długości boków i pole tego prostokąta.
Dam naj!

2

Odpowiedzi

2010-03-03T20:58:02+01:00
X-długość prostokąta
y-szerokość prostokata
z treści zadania:
2x+2y=50,4cm
x=y+3⅗

mamy układ równań
2x+2y=50,4 /:2
x=y+3,6

x+y=25,2
x-y=3,6

dodaję stronami:

2x=28,8
x=14,4

14,4=y+3,6
y=10,8

Długości boków to: 14,4cm i 10,8cm

P=x*y
P=10,8cm*14,4cm=155,52cm²

Pole jest równe 155,52cm²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:58:06+01:00
Obw. = 50,4 cm
a = x = 14,4 cm
b = x - 3 3/5 = x - 3,6 = 14,4 cm - 3,6 cm = 10,8 cm
obw. = 2×a + 2×b
50,4 = 2 × x + 2 × ( x - 3,6)
50,4 = 2x + 2x - 7,2
50,4 + 7,2 = 4x
57,6 = 4x÷4
x = 14,4
P = a × b = 14,4 cm × 10,8 cm = 155,52 cm²
Odp.
Długość boków tego prostokąta wynosi 14,4 cm i 10,8 cm a pole 155,52 cm².

Będę wdzięczna za naj:)))
1 5 1