Odpowiedzi

2010-03-03T20:59:16+01:00
A - reprezentowanie kraju, stoi na czele sił zbrojnych
b- nie wiem. sory bardzo.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Sasz
  • Rozwiązujący
2010-03-03T21:09:29+01:00
Sejm i senat sa to organy wladzy ustawodawczej. Sejm jest izbą pierwsza parlamentu a senat druga. Sejm i senat sa jednymi organami przedstawicielskimi, ktore posiadaja przywileje bezposredniego prezentowania narodu i podejmowania w jego imieniu decyzji.

uprawnienia prezydenta dziela sie na uprawnienia zwykle( wymagaja podpisu premiera co oznacza ze przejmuje on odpowiedzialnosc polityczna za podjeta decyzje. i na prerogatywy czyli nie wymagaja one zgody premiera.

Uprawnienia wzgledem parlamentu:

m.in zarzadzanie wyborow i zwolywanie pierwszego posiedzenia obu izb.
inicjatywa ustawodawcza
podpisywanie ustaw i ich oglaszanie

Uprawnienia wzgledem rady ministrow:
powolywanie rzadu
dokonywanie zmian w rzadzie na wniosek premiera

Uprawniena wzgledem wladzy sadowniczej:

powolywanie sedziow na wniosek krajowej rady sadownictwa
powolywanie prezesow naczelnego sadu administracyjnego, sadu najwyzszego,trybunalu konstytucyjnego

Uprawnienia w zakresie spraw zagranicznych:

reprezentwanie panstwa w stosunkach zagranicznych
zatwierdzanie i wypowiadanie umow miedzynoradowcyh

Zwierzchnictwo nad silami zbrojnymi i obronnoscia

Tradycyjne uprawnienia:

nadawanie obywatelstwa polskiego
nadanie orderow i odznaczen
prawo laski
nadawanie tytolow profesorskich