Sprawdź w pamięci ktore z podanych liczb spełniają dane równania:




a) 2x-1=7 1,4,5
b) 6=3-3t -1,1,2
c) x do potegi 2 +3=28 25,5,-5
d) 2n(n-7)=0 -7,0,7



Zrobcie to i wytluamczcie mi jak to sie robi skad sie wziął wynik itp.



jak wytlumaczycie mi to i zrobicie to dam najjj jeszcze dzis dam najj na 100%


czekam.






do dzis na rozwiązanie!!!



ale prosze nie same wyniki!!! z obliczeniami czekam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T21:07:16+01:00
A. 2x-1=7 1,4,5
2x= 7+1
2x=8|:4
x=4

2x na początku bo zawsze niewiadome na pierwszym miejscu :)
piszesz = i 7 przepisujesz normalnie pozniewaz jest wczesniej zapisane za znakiem równości a przy jedynce zmieniasz znak na + poniewaz przenosisz ją za znak równania, bo wcześniej była przed :)

b.6=3-3t -1,1,2
-3t = 3-6
-3t=-3|:(-3)
t=3
tu robisz tak samo ;p przepisujesz -3t bo jest niewiadome ;] pozniej przepisujesz 3 bez zmiany znaku bo byla wczesniej za znakiem rownania a przy 6 zmieniasz znak na - bo byla wczesniej przed znakiem rownania;p
wynik wychodzi dodatni poniewaz dwa minusy dają plus ;)

d.2n(n-7)=0 -7,0,7
2n^ - 14=0
2n^ = 0+14
2n^=14|:7
n=7

2n do potegi drugiej dlatego pozniewaz są dwie literki n - 14 bo 2*7 ;] =0 i potem liczysz wczesniej tak jak tlumaczylam ;]
29 1 29
2010-03-03T21:11:57+01:00
A) jedynke z lewej strony równania przerzucasz na prawą. wychodzi ci 2x=8. dzielisz obie strony przez 2. wychodzi ci x=4. poprawna odpowiedz to 4
b) 3t i 6 zamieniasz miejscami. wychodzi ci 3t=-3. dzielisz obie strony rownania przez 3. wychodzi ci t=-1
c) dwojke przerzucasz na prawa strone, wychodzi ci xdo potegi2=25. pierwiaskujesz obie strony rownaniai wychodzi ci x=5 lub x=-5 gdyz zarowno 5 jaki i -5 podniesione do potegi 2 wynosza 25. a wiec porawne odp to 5 i -5
d) to jest mnozenie wiec jesli iloczyn jest rowny 0 to oznacza, że ktoraś z mnozonych licz jest rowna 0.

2n=0 lub n-7=0
n=0 lub n=7
Poprawne odp to 0 i 7
1 5 1