Odpowiedzi

2010-03-03T20:59:33+01:00
Ile trzeba zmieszać roztworu wodnego soli kuchennej o stężeniu 25 %
z roztworem soli kuchennej o stężeniu 5 % ,
żeby otrzymać 10 kg roztworu o stężeniu 15 % ?
Zapisz obliczenia .

musi byc po równo czyli po 5 kg, bo jeden roztwór zwiększy się o 10 punktów procentowych, a drugi zmniejszy o 10

5 kg
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T20:59:33+01:00
X - ilosc 25 % roztworu
y - ilosc 5 % roztworu

x + y = 10
0,25x + 0,05y = 10 * 0,15

x + y = 10 / - 0,25
0,25x + 0,05y = 1.5

-0,25x - 0,25y = - 2,5
0,25x + 0,05y = 1,5
---------------------------
- 0,2y = - 1 // - 0,2

y = 5

x + y = 10

x = 10 - y

x = 10 - 5

x = 5

Odp.,żeby otrzymać 10kg roztworu o stężeniu 15%, należy zmieszać
po 5 kg roztworu wodnego soli kuchennej o stężeniu 25% z roztworem soli kuchennej o stężeniu 5%.