Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T21:09:53+01:00
3x≤2 / 3
x≤ 2/3

-4x≥12 / -4
x≤-3

3x-1≥8
3x≥8+1
3x≥9 /3
x≥3

7-3x≥8
-3x≥8-7
-3x≥1 /-3
x≤ 1/3


2+4x<11-2x
4x +2x<11-2
6x<9 /6
x<3/2

1-5x<5x-4
-5x -5x<-4-1
-10x<-5 /-10
x>1/2

2+3x≤11-3x
3x+3x≤11-2
6x≤9 /6
x≤3/2
2010-03-03T21:15:20+01:00
A)
3x≤2 | : 3
x ≤ ⅔

x∈(-∞;+⅔>

b)
-4x≥12 | : (-4)
x≤-3

x∈(-∞;-3>

c)
3x-1≥8
3x≥9 |:3
x≥3

x∈<3;+∞)

d)
7-3x≥8
-3x≥1 |:(-3)
x ≤ -⅓

x∈(-∞;-⅓>

e)
2+4x<11-2x
6x<9 |:6
x<1,5

x∈(-∞; 1,5)

f)
1-5x<5x-4
10x>5 |:10
x>½

x∈(½;+∞)

g)
2+3x≤11-3x
6x≤9 |:6
x≤1,5

x∈(-∞; 1,5>