Wskaż różnicę między następującymi parami wyrazów:
dwoje dziadków - dwóch dziadków
dwoje narzeczonych - dwóch narzeczonych
dwoje rodzeństwa - dwa rodzeństwa
troje uczestników - trzech uczestników
twoje pracowników - trzech pracowników
troje laureatów - trzech laureatów

3

Odpowiedzi

2010-03-03T21:24:03+01:00
Gdy piszemy dwoje troje moze chodzić o kobiete i męzczyzne a jeslipiszemy trzech dwóch wiadomo ze chodzi o męzczyzne
39 3 39
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T21:29:38+01:00
Dwoje dziadków <-- np dziadek i babcia|dwóch dziadków --> tylko płeć męska
dwoje narzeczonych <-- mężczyzna i kobieta|dwóch narzeczonych --> tylko męż.
dwoje rodzeństwa <-- np brat i siostra|dwa rodzeństwa--> 2 pary rodzeństwa
troje uczestników <-- obie płci|trzech uczestników--> tylko mężczyźni
troje pracowników <-- obie płci|trzech pracowników --> tylko mężczyźni
troje laureatów <--obie płci|trzech laureatów --> tylko mężczyźni

nie jestem pewna ale chyba teki są różnice
104 4 104
2010-03-03T21:34:47+01:00
Są to liczebniki zbiorowe,oznaczające liczbę osób.
Jesli mówimy o mężczyznach piszemy dwóch,trzech,zas jeśli wskazujemy liczbę danej grupy mówimy dwoje,troje.
43 3 43