Za 5 pisaków zapłacono 9 zł.Kupiono pisaki niebieskie po 2zł i czarne po 1.50zł. Ile kupiono pisaków niebieskich, a ile czarnych?

Proszę o podanie równania(na poziomie I gim). Jeżeli masz napisać że 2 czarne i 3 niebieskie to lepiej nie odpowiadaj!

3

Odpowiedzi

2010-03-03T21:28:34+01:00
X - ilośc niebieskich pisaków
y - ilość czarnych pisaków

x+y=5 |*2
2x+1,5y=9

{2x+2y=10
{2x+1,5y=9 (układ równań, odejmuje się dolne równanie od górnego))

0,5y=1 |:0,5
y=2
x=3

Niestety, to jest chyba poziom 3 gimnazjum...
6 2 6
2010-03-03T21:31:42+01:00
X-ilosc dlugopisow czarnych
y-ilosc dlugopisow niebieskich

x+y=5
1,5x+2y=9

x=5-y
1,5(5-y)+2y=9

x=5-y
7,5-1,5y+2y=9

x=5-y
0,5y=9-7,5 //0,5

x=5-y
y=3

x=5-3
y=3

x=2
y=3
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T21:31:43+01:00
X-liczba pisaków po 1,50 zł
(5-x) -liczba pisaków po 2 zł
Dodaję wartości tych pisaków i otrzymuję 9 zł
1,5x +2(5-x) = 9
1,5x + 10 -2x = 9
-0,5 x = -1
x = 2 ----tyle pisaków po 1,50
5-x=5-2=3 ----tyle pisaków po 2 zł
Spr.2*1,5 + 3*2 =9
13 4 13