Jutro mam w szkole pokazy z przedmiotów ścisłych i musimy zrobić jakieś doświadczenia. więc z biologii wstawiłam wczoraj kwiatek do atramentu i miał mi się zabarwic ale jak na razie nic się nie stało. jakie mogę zrobić doświadczenie które by nie wymagało czasu? bardzo proszę o szybką odpowiedz to sprawa życia i śmierci

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T21:31:34+01:00
Mozesz zrobic np kwiadka do plynu do pukania albo proszku i poczekac chwilke tez to robilam
2 3 2
2010-03-03T21:35:28+01:00
Nie wiem czy o to chodzi.
bardzo szybko możesz zrobić doświadczenie udowadniające, że istnieje napięcie powierzchniowe czyli taka błonka. Do miski z wodą nalewasz wody i kładziesz żyletkę, okazuje się, że żyletka nie zatonęła. Dolej potem trochę trochę detergentu np. proszku do prania, płynu do kąpieli i znowu również delikatnie połóż żyletkę. Zatonie. Świadczy to o tym, że detergenty zmieszają napięcie powierzchniowe.
2 5 2