Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T21:33:53+01:00
X+y=28,80
1,25x=0,75y

x=28,80-y
1,25 * (28,80-y)=0,75y

36-1,25y=0,75y
x=28,80-y

36= 2y
x=28,80-y

y=18
x=10,80
Odp. Droższy podręcznik kosztował 18zł a tańszy 10,80.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T21:34:18+01:00
X-cena 1 książki
y-cena 2 książki

x+y=28,80
x+25%x=y-25%y

x=28,80-y
1,25(28,80-y)=0,75y
36-1,25y=0,75y
-1,25y-0,75y=-36
-2y=-36
y=36:2
y=18

x=28,80-18=10,8
odp. książki kosztowały 10,8 i 18 zł
3 4 3
2010-03-03T21:38:09+01:00
Za dwa różne podręczniki zapłacono 28,80 zł. Gdyby jeden podręcznik był o 25% droższy, a drugi o 25% tańszy, to ceny obu podręczników byłyby równe. Oblicz cenę każdego z podręczników

x-pierwszy podręcznik
y-drugi podręcznik

25%=0,25

x+y=28,80 stąd x=28,8-y

pierwszy podręcznik droższy o 25% kosztuje:
x+0,25x=1,25x
drugi podręcznik tańszy o 25% kosztuje:
y-0,25y=0,75y

1,25x=0,75y
1,25*(28,8-y)=0,75y
36-1,25y=0,75y /+1,25y
36=2y /:2
y=18

x=28,80-18=10,80
2 4 2