Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T21:40:14+01:00
X-ilość w 1 skrzyni
y-ilośc w 2 skrzyni

x+y=54
x-9=y+9

x=54-y
54-y-9=y+9

-y-y=9+9-54
-2y=-36
y=36:2
y=18

x=54-18=36
odp. w 1 skrzyni było 36, a w drugiej 18 pomarańczy
2010-03-03T21:43:53+01:00
Dane:
ilość pomarańczy w 1 skrzyni=x
ilość pomarańczy w 2 skrzyni=y
x+y=54
x-9=9+y /-y+9

____________________________
x+y=54
x-y=18
___________________________-
dodajemy stronami
2x=72/:2
x=36
36+y=54 /-36
_____________________-
x=36
y=18
odp:w 1 skrzyni jest 36 a w 2 18 pomarańczy.
2010-03-03T21:45:56+01:00
Pierwsza skrzynia x
druga skrzynia y

Układ równań
x+y=54
x-9=y+9

x=y+18
y+18+y=54
2y=54-18
2y=36
y=18
x=y+18=18+18=36

x=36
y=18

Spr.
x-9=y+9
36-9=18+9
27=27

Odp.
Początkowo w każdej skrzyni było odpowiednio 36 i 18 pomarańczy.
pozdrawiam:)