1.Ile osi symetrii ma dwunastokątny foremny ?
A.1
B.2
C.12
D.6
2.Który wielokat foremnynie ma środka symetrii
A.Kwadrat
B.Ośmiokąt
C.dwudziestokąt
D.piętnastokąt
3.Kąt wewnętrzny dziewięciokąta foremnego na miarę:
A.100 stopni
B.40stopni
C.70
D.140

2

Odpowiedzi

2010-03-03T21:43:27+01:00
1) c
2) d bo ma nieparzystą liczbę kątów
3)D

bo tak jakby w środku koła jak obierzesz punkt to wokół niego jest 360 stopni. dzielisz figurę na 9 trójkątów. 360:9 = 40 i jest to kąt przy wierzchołku jednego z trójkątów. a że są to trójkąty równoramienne to dwa pozostałe są takie same czyli: 180 - 40 = 140
140:2 = 70 i to jest kąt na dole trójkącika . a kąt wewnętrzny składa się z dwóch takich kątów czyli 70*2 to 140
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T21:43:37+01:00
1]
12 osi symetrii
2]
15-kąt nie ma srodka symetrii
3]
n=9
(9-2)×180=1260:9=140⁰
odp. d
4 5 4