Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T22:00:31+01:00
Witaj
dane: vo=0, t=20s, s=200m,
szukane: v
v = at............s=0,5at2.......a = 2s/t2
v = 2s/t2 *t = 2s/t = 2*200m/20s = 20m/s wyniosła uzyskana prędkość.

..................pozdrawiam
2010-03-03T22:07:16+01:00
Dane:
s=200m
t=20s
Szukane:
v=?

Wzór na drogę w ruchu jednostajnie przyśpieszonym
s=1/2*a*t²
po przekształceniu:
a=2s/t²
a=400m/400s²
a=1m/s²

Wzór na przyśpieszenie
a=delta v / delta t
delta v = a * delta t
delta v = 1m/s² * 20s = 20m/s = 72km/h
Po tym czasie samochód uzyskał prędkość 20 metrów na sekundę czyli 72 kilometrów na godzinę.

W razie pytań lub wątpliwości - napisz