Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T21:48:53+01:00
R - promień kuli
r = 5 cm
r1 - promień przekroju ( koła)
a - odległość przekroju od środka kuli
a = 3 cm
(r1)² + a² = r²
(r1)² = 5² - 3² = 25 - 9 = 16
r1 = √16 = 4
r1 = 4 cm
P - pole przekroju
P = π (r1)² = π ( 4 cm)² =16 π cm².
Odp. Pole tego przekroju kuli jest równe 16 π cm².
16 4 16
2010-03-03T21:50:11+01:00
R= √5²-3²
r=√25-9
r=√16
r=4cm

pole=πr²=π×4=16πcm²
6 3 6
2010-03-04T01:35:37+01:00
Z kuli o promieniu 5 cm odcięto czaszę w odległości 3 cm od środka kuli . Oblicz pole powierzchni otrzymanego przekroju.

R=5cm
x=3cm
r=?
r²+x²=R²
r²+3²=5²
r²=25-9
r²=16
r=4 cm
Pprzekroju=πr²
Pprzekroju=π*4²
Pprzekroju=16π
5 4 5