Odpowiedzi

2010-03-03T21:56:04+01:00
Rośliny iglaste(nagonasienne) są przystosowane do życia w surowych warunkach klimatycznych. Kształt igieł sprawia, że powierzchnia ich transpiracji jest niewielka, co skutecznie ogranicza utratę wody. Igły pokrywa warstwa wosku. Dzięki temu nagonasienne są w stanie przeżyć długotrwałe zimy, kiedy niska temperatura uniemożliwia im pobieranie wody z podłoża. Ich pnie pokrywa gruba warstwa kory, chroniąca przed działaniem niskich temperatur.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T21:58:12+01:00
Liście mają kształt łusek lub igieł o małej powierzchni. Pokrywa je skórka o zgrubiałych ścianach, wytwarzająca wosk. Pod skórką znajduje się warstwa komórek wzmacniających, które chronią przed utratą wody oraz przed niskimi temperaturami. Liście zimozielone mają zdolność do prowadzenia potosyntezy także zimą. -Pień jest pokryty grubą korą, która chroni przed niskimi temperaturami. -Aparaty szparkowe znajdują się w zagłębieniach.
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T21:59:34+01:00
-aparaty szparkowe znajdują się w zagłębieniach,
- gruba kora, która chroni przed niskimi temperaturami,
- igły nie opadają na zimę, pokrywa je skórka o zgrubiałych ściankach. Liście zimozielone mają zdolność do prowadzenia fotosyntezy także zimą.
16 3 16