Odpowiedzi

2010-03-03T22:14:15+01:00
Cp=50%
dr=1,3g/cm³
Vr=1l=1dm³=1000cm³
dw=1g/cm³
Vw=500cm³
cp1=?
---------------------------------------------------
mr=dr*Vr=1,3g/cm³*1000cm³=1300g
cp=ms*100%/mr
ms=cp*mr/100%=50%*1300g/100%=650g
mw=dw*Vw=1g/cm³*500cm³=500g
mr1=mr+mw=1300g+500g=1800g
cp1=ms*100%/mr=650g*100%/1800g=36,1%
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T01:00:25+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
V=1 litr=1000cm3
d=1,3g/cm3
d=m/v
m=v*d
m=1000*1,3
m=1300g
Z def. stęż. procent.
50g kwasu-----100g roztworu
xg kwasu-------1300g roztworu
x=50*1300/100
x=650g kwasu
Gęstość wody d=1g/cm3, więc 500cm3=500g
Po dolaniu 500g wody:
650g kwasu-------1800g roztworu(1300g+500g)
xg kwasu----------100g roztworu
x=650*100/1800
x=36,11g
x=36,11%
Stezenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 36,11%
3 5 3