Odpowiedzi

2010-03-03T22:21:13+01:00
P=1/2x(a+b)xh
P=1/2x(4cm+6cm)xh
P=1/2x10cmxh
P=5cmxh
nie jestm pewna na 100%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T22:42:09+01:00
Dane:
dłuższy podstawa=b+x
krótsza podstawa=b=6cm
dłuższe ramię=c=4cm
szukane:
P=?
obwód=?
z wierzchołka propadzzimy prostopadłą do dłuższej podstawy
otrzymamy połowę trójkąta rónobocznego z którego własności wiemy że x=1/2c=2cm a wysokośc trójkąta i jednocześnie trapezu jest h=2 pierw z3
dłuższa podstawa=6cm+2cm=8cm
obwód=8cm+6cm+4cm+2 pier z3 cm
obw=18cm+2 pierw z3cm
obw=2(9+pierw z8)cm
P=1/2 (a+b) *h
P=1/2 (8cm+6cm) *2 pierw z3 cm
P=7cm *2 pierw z3cm
P=14 pierw z3 cm2