Odpowiedzi

2010-03-03T22:22:16+01:00
Monety dwuzłotowe = x
monety pieciozlotowe = x -7
razem monet = 77

x + x - 7 = 77
2x = 84
x = 42

42 - 7 = 35
Jas zebral 42 monet dwuzlotowych i 35 monet pieciozlotowych.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T22:30:13+01:00
X-ilość monet 2zł
y-ilość monet 5zł

x=y+7 2(y+7)+5y=77
2x+5y=77 2y+14+5y=77
7y=77-14
x=y+7 7y=63 /:7
y=9 y=9

x=9+7
x=16
x=16
y=9

odp. monet 2 zł ma 16, a 5 zł ma 9
spr: 16*2zł+9*5zł=32zł+45zł=77zł

Madit ma źle, bo myślał, że 77 to jest ilość monet, a 77 to jest wartość.