Za 10 biletów do kina zapłacono 132 zł Bilet normallny kosztował 18 zł., a ulgowy 12zł. Oblicz ile kupiono biletów normalnych, a ile ulgowych. Zapisz odpowiedni układ rónań i rozwiąż go. (niestety ukladanie rownan nigdy mi nie wychodzilo:))) prosze help:)

3

Odpowiedzi

2010-03-03T22:25:59+01:00
X- ilosc biletow ulgowych
y- ilosc biletów normalnych
x+y= 10/ *-12
18y+12x= 132zł

-12x-12y=-120
12x+18y= 132
6y =12
y =2

x= 10-2
x= 8


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T22:26:48+01:00
X-ilosc biletów normalnych
y-ilosc biletów ulgowych

x+y=10
18x+12y=132

x=10-y
18(10-y)+12y=132
180-18y+12y=132
-6y=132-180
-6y=-48
y=48:6
y=8

x=10-8=2
kupiono 2 bilety normalne i 8 ulgowych
2010-03-03T22:34:35+01:00
X-ilosc biletow ulgowych
y-ilosc biletow normalnych

x+y=10
12x+18y=132

x=10-y
12(10-y)+18y=132

x=10-y
120-12y+18y=132

x=10-y
6y=132-120

x=10-y
6y=12/:6

x=10-y
y=2

x=10-2
y=2

x=8
y=2

odp.kupiono 8 biletów ulgowych i dwa normalne