Odpowiedzi

2010-03-03T22:31:35+01:00
Y = 3y
y+6+3y+6 = 52
4y=40 /4
y=10 - wiek basi
3x10=30 - wiek matki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T22:33:51+01:00
X-obecny wiek mamy
y=obecny wiek córki

x-6=3(y-6)
x+y=52

x=52-y
52-y-6=3y-18

-y-3y=-18-52
-4y=-70
y=70:4
y=17,5

x=52-17,5=34,5

34,5-17,5=17
mama jest starsza o 17 lat od córki
2010-03-03T22:35:18+01:00
Błąd !

nie -4y=-70
tylko -4y=-64 /:4

y=16
x=52-16=36