Odpowiedzi

2010-03-03T22:32:52+01:00
Odp na 2:

schizma wschodni to podział cesarstwa Bizantyńskiego na 2 religie Rzymsko-katolicką i Ortodoksyjną (prawosławie) nastąpiło to w roku 1054

tak nawiasem do odpowiedzi kolegi poniżej ...
schizma zdarzyła się tak naprawdę przez pierdołę a nie ostre konflikty jak zwykle konflikty między chrześcijaninami...
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T22:33:49+01:00
Schizma wschodnia - rozłam chrześcijaństwa. doprowadził do niego ostry konflikt między kościelnymi zwierzchnikami.

Ruś Kijowska – okres w historii Rusi trwający umownie od 862 do 1240 roku. Rok 862, w którym Ruryk przybył do Nowogrodu Wielkiego, to symboliczna data powstania państwa ruskiego. W 882 roku książę nowogrodzki Oleg Mądry doprowadził do powstania Wielkiego Księstwa

2 5 2