Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T22:43:07+01:00
X-ilosc muszli
x-½x=½x zostało po ofiarowaniu na tablicę
7/12×½x=⁷/₂₄x sprzedał
½x+⁷/₂₄x=¹⁹/₂₄x
x-¹⁹/₂₄x=⁵/₂₄x=25
x=25:⁵/₂₄
x=120
miał 120 muszli


4 2 4
2010-03-03T22:44:15+01:00
Pozostała ilość muszli - 25
25 = 5/12x
x = 60
połowę przeznaczył na tablicę
1/2y = 60
y = 120
Odp. Kolekcja liczyła 120 muszli.
40 1 40
2010-03-03T22:44:15+01:00
X - liczba muszli
x-(½x)-(½*⁷/₁₂x)-tyle muszli zgubiła
25-tyle muszli zgubiła

x-(½x)-(½*⁷/₁₂x)=25
½x-⁷/₂₄x=25
¹²/₂₄x-⁷/₂₄x=25
⁵/₂₄x=25
5x=600
x=120

Odp.Kolekcja liczyła 120 muszli.
3 2 3