Odpowiedzi

2010-03-03T22:59:38+01:00
Adam mickiewicz , ur. 24 XII 1798, Nowogródek lub Zaosie k. Nowogródka, zm. 26 XI 1855, Stambuł, poeta. Pochodził z drobnej szlachty herbu Poraj.

Jan Kochanowski (ur. 1530 w Sycynie koło Zwolenia, zm. 22 sierpnia 1584 w Lublinie) – poeta polski epoki renesansu, sekretarz królewski

Cyprian Kamil Norwid, właśc. Cyprian Ksawery Gerard Walenty Norwid herbu Topór (ur. 24 września 1821 w Laskowie-Głuchach, zm. 23 maja 1883 w Paryżu) – polski poeta, prozaik, dramatopisarz, eseista, grafik, rzeźbiarz, malarz i filozof.

hehe proszę;)
2010-03-03T23:01:38+01:00
Cyprian Norwid- urodzil się 24 września 1821, zmarl 23 maja 1883 roku w Paryżu polski poeta, prozaik, dramatopisarz, eseista, grafik, rzeźbiarz, malarz i filozof.
Adam Mickiewicz- urodzil się 24 grudnia 1798 w Zaosiu Nowogródku, zmarl 26 listopada 1855 w Konstantynopolu, polski poeta, działacz i publicysta polityczny.
Jan Kochanowski- urodzil się 1530 w Sycynie koło Zwolenia, zmarl 22 sierpnia 1584 roku w Lublinie – poeta polski epoki renesansu, sekretarz królewski.

;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T23:02:46+01:00
Norwid urodzony 24.09.1821r w Laskowie-Chłuchach.Często uważany za ostatniego z czterech najważniejszych polskich poetów romantycznych. Przeważającą część swojego życia spędził za granicą, głównie w Paryżu, żyjąc w nędzy i utrzymując się z prac dorywczych.Zmarł 23 maja 1883 w Paryżu.

Mickiewicz urodzony 24.12.1798 w Zaosiu. Był polskim poetą działaczem i publiystą politycznym. Zmarł 26 listopada 1855 w Konstantynopolu.

Kochanowski urodzony 1530 w Sycynie koło Zwolenia. Był polskim poetą renesansu i sekretarzem królewskim. Był przedstawicielem filozofii eklektycznej – stoicyzmu, epikureizmu, renesansowego neoplatonizmu i głębokiej wiary w Boga, łącząc tradycję antyku i chrześcijaństwa. Zmarł
22.08.1584 w Lublinie.