W sali ustawiono krzesła i trzyosobowe ławki. Ogolna liczba tych sprzętów wynosi 268. Do sal weszło 460 osob. Po zajeciu miejsc okazało sie ze stosunek liczby osób stojacych do liczby siedzacych jest rowny 1:4. Ile ławek i ile krzeseł było w sali?
HEELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T23:23:31+01:00
Mój warunek:
Nie będę pisał wyjaśnień

x - ilość krzeseł
y - ilość ławek

x+y=268 / *(-1)
x+3y=460*⅘

-x-y=-268
x+3y=368
2y=100
y=50

x+y=268
y=50

x=268-50
y=50

x=218
y=50

spr.
218+50=268
268=268

218+3*50=460*⅘
368=368
4 4 4
2010-03-03T23:25:11+01:00