Odpowiedzi

2010-03-03T23:03:17+01:00
W tej rodzinie jest 3 chłopców i 2 dziewczynki :)

Jedna z dziewczynek powiedział,że ma 3 razy więcej braci niż sióstr (1 siostra + ona i 3 bracia)

Chłopiec powiedział,że ma tyle samo braci, co sióstr (2 braci i 2 siostry +on)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T23:08:32+01:00
Chłopiec:
chłopcy - x +1
dziewczyny - x

Dziewczyna:
chłopcy - 3y
dziewczyny - y +1

x+1 = 3y
x = y +1

x - 3y = -1
x - y = 1

-2y = -2
y = 1

chłopców było trzech, dziewczyn dwie
3 2 3