1.spośród wymienionych niżej cech, podkreśl te, które są charakterystyczne dla sieci rzecznej polski.

a)rzeki polski należą tylko do zlewiska morza Bałtyckiego
b)asymetria dorzeczy
c)niskie działy wód
d)przewaga lewych dopływów

2.bałtyk jest morzem rozciągniętym południkowo. Najdłużej pokrywa lodowa utrzymuje się w zatoce:

a)gdańskiej
b)ryskiej
c)pomorskiej
d)botnickiej

3.kraje większe od polski.

a)wielka Brytania
b)Francja
c)Grecja
d)Niemcy
e)Rumunia

4.połącz pas ukształtowania powierzchni z obiektem występującym w nim

a)pas pojezierzy 1.tarnobrzeg
b)pas wyżyny 2.łysica 612 m.n.p.m
c)pas gór 3.dunajec
d)pas kotlin 4.wieżyca 329 m.n.p.m

(zrobic tak np. a z 1)

5.podkreśl dwie najżyźniejsze gleby występujące w Polsce.

rędziny, nady, czarne ziemie, gleby brunatne, gleby płowe, gleby bagienne, czarnoziemy, gleby bielicowe.

wypisac te dobre.

DAM NAJ ALE TYLKO ZA NAPRAWDE DOBRE ODPOWIEDZI

2

Odpowiedzi

2010-03-04T00:20:47+01:00
1.a) i b)
2.gdańskiej
3.Wielka Brytania Niemcy
4. a - 3 b - 4 c - 2 d - 1
5. czarnoziemy i gleby brunatne
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T05:56:53+01:00
1. Poprawne odp. to a i b
2. Gdańskiej
3. Wielka Brytania (jest mniejsza ! "to do tego pana powyżej ;))
Większe od Polski: Francja, Niemcy
4. 1d, 2c, 3a, 4b
5. czarnoziemy i mady rzeczne (na żuławach wiślanych)

Pozdrawiam z rana ;)