Odpowiedzi

2010-03-04T01:07:26+01:00
Do równania okręgu
x²+y²=8²
Za x i y podstawić współrzędne punktów jeśli suma kwadratów współrzędnych tych punktów równa się 64 punkt leży na okręgu

odp: żaden
18 2 18
2010-03-04T01:10:51+01:00
*^2- do kwadratu jakby kto pytał
x^2 + y^2 < 8^2

i podstawiac
A)
(-3)^2 + 4^2 < 64
9 + 16 < 64
25<64 a wiec jest w kole
B)
61<64 a wiec jest w kole
C)
60<64 a wiec jest w kole
D)
0<64 rowniez jest w kole
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T01:20:04+01:00
Które z poniższych punktów leżą w kole o środku w początku układu współrzędnych i promieniu 8.
A=(-3,4) C=(2√10,2√5)
B=(-5,-6) D=(-√33,√33)

obliczam odległość każdego punktu od (0,0) i spr. czy jest ona > od 8 - wtedy punkt leży poza kołem

A=(-3,4)
AO=√9+16=√25=5 tak w kole

C=(2√10,2√5)
CO=√40+20=√60<8 tak w kole

B=(-5,-6)
BO=√25+36=√61<6 tak w kole

D=(-√33,√33)
DO=√33+33=√66>8 nie
26 4 26