Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T07:28:46+01:00
X-jedna liczba
y-druga liczba
x-2 pierwsza liczba zmieniona
1/2y druga liczba zmieniona

(x+y)/2=15
(x-2+1/2y)/2=10

x+y=30
x=20+2-1/2y

20+2-1/2y+y=30
x=20+2-1/2y

1/2y=8
y=16

x+y=130
x+16=30
x=14
2010-03-04T07:32:28+01:00
X+y=15
x-2+y/2=10 /*2

x+y=15
2x-4+y=10

x=15-y
y=10+4-2x

x=15-y
y=14-2x

x=15-y
y=14-2(15-y)

x=15-y
y=14-30+2y

x=15-y
-y=-16 /:(-1)

x=15-y
y=16

x=-1
y=16