Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T07:53:08+01:00
Maria Skłodowska-Curie (ur. 7 listopada 1867 r. zm. 4 lipca 1934 r.) Większość życia spędziła we Francji. Jej największymi dokonaniami są: opracowanie teorii promieniotwórczości, technik rozdzielania izotopów promieniotwórczych oraz odkrycie dwóch nowych pierwiastków — radu i polonu. Otrzymała 2 nagrody Nobla, w dziedzinie Chemi i Fizyki.
11 4 11
2010-03-04T07:53:46+01:00
Maria Curie Skłodowska (1867-1934),wielka polska fizyczka.Odkryła wrza z mężem pierwiastki promieniotwórcze polon i rad.Otzrymała Nagrodę Nobla z fizyki w 1903 roku,a w 1911 roku z chemii.Rad był stosowany wówczas w leczeniu raka.
7 4 7
2010-03-04T08:00:18+01:00
Maria Skłodowska-Curie pracowała z mężem Piotrem przez wiele lat w drewnianej szopie.Latem dokuczało im lato, gdy był upał i zimą śnieg i deszcz.Ich doświadczenia i badania były bardzo niebezpieczne.Można było się dotkliwie poparzyć.Dym ulatujący strasznie szczypie w oczy i gardło.W 1903 roku Instytut Królewski w Londynie zorganizował zebranie.Przybyli najwybitniejsi uczeni z całej Anglii.Jej mąż wygłosił odczyt o odkrytym przez nich pierwiastku, który nazwali rad i dostała nagrodę nobla, a w 1911 dostała nagrodę nobla za odkrycie polonu.
36 2 36