Odpowiedzi

2010-03-04T09:42:30+01:00

Dane:
Vo - prędkość początkowa = 108 km/h = 30 m/s
s - droga = 45 m
m - masa = 1100 kg
s = Vt
t = s/v = 45/30 = 1,5 s
a - opóżnienie = -Vo/t = 30/1,5 = - 20 m/s²
F - siła hamowania = ma = - 20 razy 1100 = - 22000 N = - 22 kN
Proszę bardzo:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T09:42:42+01:00
Witaj
Dane: m=1100kg, v=108km/h = 30m/s, s=45m, vk=0
Szukane: T
Ek samochodu zostaje zużyta na pracę W przeciw sile tarcia T
Ek = W
0,5mv2 = T*s
T = mv2/2s = 1100kg*900m2/s2 /90m = 11000N = 11 kN
Q =mg = 1100kg*10m/s2 = 11000N
T = Q

.......................................pozdrawiam