Odpowiedzi

2010-03-04T09:00:03+01:00
2010-03-04T09:00:53+01:00
X- jedna z przyprostokątnych
2.4x- druga przyprostokątna
26- przeciwprostokątna
Z tw. Pitagorasa mamy:
x²+(2.4x)²=26²
x²+5.76x²=676
6.76x²=676/6.76
x²=100
x=10
jedna przyprostokątna ma dł. 10, a druga 2.4×10=24
P=przyprostokątna×druga przyprostokątna podzielone przez 2
P=(10×24)/2=120
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T09:02:40+01:00
W trójkącie prostakątnym jedna z przyprostokątnych jest 2,4 razy większa niż druga. ile wynosi pole tego trójkąta jezeli jego przeciwprostokątna ma długość 26 cm?

x - jedna przyprostokątna
2,4x - druga przyprostokątna
c-przeciwprostokątna
c=26

z Pitagorasa:

x^2+(2,4x)^2=26^2
x^2+5,76x^2=676
6,76x^2=676 /:6,76
x^2=100
x=10
2,4x=24

P=(1/2)*10*24=120 [cm^2]