Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T08:59:09+01:00
Do naczynia w kształcie czworokątnego graniastosłupa prawidłowego o wysokości 20cm wlano 0,5l wody. Jaką długość krawędzi podstawy ma to naczynie?

1l=1000cm^3/2
0,5l=500cm^3

przyjmuję, ze woda całkowicie wypełniła to naczynie, więc jego objętość V=500cm^3
V=Pp*H
Pp=a^2
H=20cm
a=?

500=a^2*20 /:20
25=a^2
a=5 [cm]
2 5 2
2010-03-04T09:04:38+01:00
H=20cm=2dm
V=0,5l=0,5dm3
a=?

V=Pp*h
Pp=V/h
Pp=0,5dm3/2dm
Pp=0,25dm²

Pp=0,5dm*0,5dm

Odp. Naczynie ma długość podstawy równą 5cm.
1 2 1