Napisz opowiadanie o wybranym pomniku w polsce

komu poświecony był jest pomnik
kim była lub jest ta postać
gdzie znajduje sie ten pomnik
z jakiego tworzywa został wykonany
czym sie wyróżnia

chociaż 5 zdań
pomóżcie!!!!!!!mam na dziś!!!!!!!!

z gory dzienkuje

2

Odpowiedzi

2010-03-04T09:25:58+01:00
Pomnik Adama Mickiewicza
Pomnik Adama Mickiewicza jest poświęcony jego pamięci, był on polskim poetą, działacz i publicysta polityczny, nazywany poetą przeobrażeń oraz bardem słowiańskim. Pomnik Adama Mickiewicza znajduje się na rynku głównym w Krakowie. Odlew wykonany jest z metalu. Wyróżnia go kute z żelaza przepiękne ogrodzenie z motywami liry, liści klonu i kwiatów.
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T09:29:02+01:00
Pomnik powstańców Ślaskich odsłonięty 1 września 1967 roku w Katowicach .
Jest to największy i najcięższy pomnik w Polsce.
w całości odlany w gliwickich zakładach technicznych.
przedstawia 3 orle skrzydła które symbolizują 3 śląskie powstania .
ich autorami byli rzeźbiarz Gustaw Zama i architekt Wojciech Zabłocki .
Pomnik ten przypomina nam ze za wolność która mamy dziś walczyli i ginęli ludzie . gdy stanie się w tamtym miejscu to efekt jest piorunujący.
4 3 4