1) Jaka długośc ma przeciwprostokatna trójkata prostokatnego o bokach 5 cm i 12 cm ?
2) Jakie liczby nalezy wstawic do tabelki zamiast a i b aby wielkosc x i y były odwrotnie propocjonalne
x -2,4-a-1,44
y -1,5-0.9-b ---To ta tabelka
3) Suma dwóch liczb wynosi 5,8. Znajdz te liczny jezeli jedna jest wieksza od drugiej o 1,6.
4) Karina kupiła zeszyty po 4,75 kazdy oraz pióro za 8,50. ile otrzymała reszty placac 20- złotowym banknotem?
Z góry dziekuje :*

2

Odpowiedzi

2010-03-04T13:05:21+01:00
Zad.1.
a=5cm
b=12cm
c=?
a²+b²=c²
c²=(5cm)²+(12cm)²
c²=25cm²+144cm²
c²=169cm²
c=√169cm²
c=13cm
Zad.3.
x-pierwsza liczba
x+1,6-druga liczba
x+x+1,6=5,8
2x=5,8-1,6
2x=4,2 /:2
x=2,1
Pierwsza liczba-2,1
Druga liczba-2,1+1,6=3,7
Zad.4.
A ile kupiła tych zeszytów?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T13:12:14+01:00
1) Stosując wzór Pitagorasa
c2=a2+b2
c2=25+144
c2=169
c=13
3) x+y=5,8
x+1,6=y to x=y-1,6

Podstawiając do pierwszego
y-1,6+y=5,8
2y=5,8+1,6
2y=7,4 /2
y=3,7
Podstawiając do pierwszego
x+3,7=5,8
x=5,8-3,7
x=2,1

4). 20 zł- 8,5zł=11,5zł
4,75 zł*2=9,5 zł
11,5 zł-9,5 zł= 2 zł.
Odp. Reszta 2 zł.