Odpowiedzi

2010-03-04T11:04:54+01:00
1)a1= 2*1 -1= 2-1=1
a2= 2*2-1=4-1=3
a3=2*3-1=6-1=5
a4=2*4-1=8-1=7
a5=2*5-1=10-1=9

2) a1=2*1=2
a2=2*2=4
a3=2*3=6
a4=2*4=8
a5=2*5=10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T11:16:59+01:00
1) a1=2*1-1
a1= 1
a2=2*2-1
a2-3

a3=2*3-1
a3=5

a4=2*4-1
a4=7

a5=2*5-1
a5=9

2)an=2n

a1=2*1
a1=2

a2=2*2
a2=4

a3=2*3
a3=6

a4=2*4
a4=8

a5=5*2
a5=10

3) an(do pot. -1)=2n
an(d.p -1)= 2 * 1/n(do pot 1)
a1=2*1/1
a1=2

a2=2*1/2
a2=1

a3=2*1/3
a3=2/3

a4=2*1/4
a4=1/2

a5=2*1/5
a5=2/5

4)

a1=1+3/1kw. kw-do kwadratu
a1= 4

a2=2+3/2kw.
a2=2 3/4

a3= 3+ 3/3kw
a3=3 1/3

a4= 4+3/4kw
a4=4 3/16

a5=5+3/5kw
a5=5 3/25

5)
an=3n-1/3 n.kw.

a1= 3*1- 1/3 do pot 1
a1= 3-1/3
a1= 2 2/3

a2=3*2 - 1/3kw
a2= 6- 1/9
a2= 5 8/9

a3= 3*3-1/3 do pot 3
a3= 9- 1/27
a3= 8 26/27

a4= 3*4- 1/3 do pot 4
a4= 12- 1/81
a4= 11 80/81

a5= 3*5- 1/3 do pot 5
a5= 15- 1/243
a5= 14 242/243