Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T12:17:42+01:00
Pole=½(a+b)h
h=wysokość
b=x
a=x+20%x=x+0,2x=1,2x

P=½(1,2x+x)h
P=½×2,2x×h
P=1,1h
h=P:1,1
: ZASTĄP KRESKĄ UŁAMKOWĄ
29 4 29
2010-03-04T12:19:45+01:00
Podaj wzór na wysokość h trapezu o polu równym P cm², w którym jedna z podstaw ma długość x cm, a druga jest o 20% dłuższa.

P pole
x podstawa górna
x+0,2x=1,2x podstawa dolna

P=(x+1,2x)*h/2 *2
2P=2,2x*h /:2,2x
2P:2,2x=h
h=P/1,1
9 3 9
2010-03-04T12:24:09+01:00
Wzór na pole trapezu
P=(a+b)*h/2
P=(x+120%x)*h/2
P=220%x * h/2 /*2
2P=220%x * h /:h
2P/h=220%x /:2P
1/h=220%x/2P /^-1
h=2P/220%x
h=P/110%x
h=P/1,1x


11 4 11