Odpowiedzi

2010-03-04T12:58:04+01:00
Dane:
r1=8Ω
r2=16Ω
r=2Ω
szukane:
r3=?
1/r=1/r1+1/r2+1/r3
1/r3=1/r-1/r1-1/r2
1/r3=1/2-1/8-1/16
1/r3=8/16-2/16-1/16
1/r3=5/16
r3=16/5Ω=3,2Ω
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T13:05:46+01:00
Dane:
R₁ = 8 Ω
R₂ = 16Ω
R = 2Ω
Rozw.:
1/R = 1/R₁ + 1/R₂ +1/R₃
1/2Ω = 1/8 Ω + 1/16Ω + 1/R₃
1/R₃ = 1/2Ω - (1/8 Ω + 1/16Ω)
1/R₃ = 1/2Ω - (2/16 Ω + 1/16Ω)
1/R₃ = 1/2Ω - 3/16Ω
1/R₃ = 8/16Ω - 3/16Ω
1/R₃ = 5/16Ω
R₃ = 3,2Ω