Odpowiedzi

2010-03-04T13:56:00+01:00
X-obecny wiek ojca
y-obecny wiek syna

x+y=60
x-5=4(y-5)

x=60-y
60-y-5=4y-20
-y-4y=-20-60+5
-5y=-75
y=75:5
y=15= wiek syna

x=60-15=45= wiek ojca
syn ma 15, a tata 45 lat
za 2 lata syn bedfzie miał 15+2=17 lat a ojciec45+2=47 lat.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T16:38:06+01:00
X-obecny wiek ojca
y-obecny wiek syna

x+y=60
x-5=4(y-5)

x=60-y
60-y-5=4y-20

-y-4y=-20-60+5
-5y=-75/(-5)

y=15= wiek syna
x+15=60

y=15
y=45

15+2=17-w.s.za 2 lata
45+2=47-w.o. za 2 lata

Odp.Za 2 lata syn będzie miał 17 at, a ojciec 47 at.
3 1 3