Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T13:58:08+01:00
Mchy to najprostsze rośliny lądowe dlatego, że mają niewielkie wymagania siedliskowe,-pokrywają najuboższe tereny


lub


Mchy to rośliny żyjące na lądzie.Mają one bardzo prostą budowę.Wykształciły prymitywne organy:liście,łodyżkę i chwytniki,które utrzymują roślinę w podłożu.Nie są one jednak typowymi korzeniami,bo nie pobierają wody i substancji mineralnych.Tę funkcję pełnią u mchów głównie liście.W nich zachodzi również proces fotosyntezy.Mchy są więc roślinami samożywnymi. Mchy są odporne na niskie temperatury.Rosną w miejscach niedostępnych dl innych roślin,na przykład na skałach,starych murach czy korze drzew.Występują też w lasach,gdzie s częścią runa leśnego .Rozwijają się głównie w miejscach zacienionych i wilgotnych.Tworzą tam skupiska,tak zwane kępki,wyglądem przypominające poduszki.Mogą one magazynować ogromne ilości wody. Przykładem mchu,który doskonale pochłania wodę,jest mech torfowiec.Rośnie on w dużych skupiskach na podmokłych terenach,zwanymi torfowiskami.Mchem często spotykanym w lasach Polski jest mech płonnik.



liczę na naj ;d
2010-03-04T14:01:14+01:00
Mchy to najprostsze rośliny lądowe,gdyż można je spotkać niemal w każdym środowisku!To życia potrzebna jest im tylko duża ilość wody,gdyż nie mają skórki która mogłaby je zabezpieczać przed utratą wody.Mchy są wszędobylskie.Spotykamy je na pniach drzew,w szczelinach między płytkami w chodniku,nakryciach dachów.