Zad 1 Przez 2 dni Ania przeczytała ⅖ książki o 260 stronach . Trzeciego dnia przeczytała ⅓ tego co pozostało . Ile stron zostało Ani do przeczytania po trzech dniach?
zad 2 . Białko jajka kurzego stanowi ¹¹₂₀ jego wagi , ⅖wagi jajka to żółtko a reszta to skorupa . Ile waży białko jajka o wadze 60 g ? A ile waży jego żółtko ? Oblicz wagę skorupki tego jajka .

zad 3 Z ¾kg lodów , ⅕ kg bitej śmietany i 30dag owoców mama zrobiła pięć jednakowych deserów . Ile ważyła jedna porcja ?
PROSZĘ O JAK NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE .

2

Odpowiedzi

2010-03-04T14:01:16+01:00
1.

w ciągu dwóch dni:

2/5 * 260 = 104

trzeci dzień
260-104 = 156
1/3 * 156 = 52

104 + 52 = 156 tyle przeczytała

260 - 156 = 104 tyle jej zostało

2.

11/20 * 60 = 33 - tyle waży białko
2/5 * 60 = 24 = 24

60 - (33+24) = 3 - tyle waży skorupka

3.

3/4 kg = 75 dag lody
1/5 kg = 20 dag bita smietana
30 dag owoce

30 + 20 + 75 = 125 - waga 5 porcji

125 : 5 = 25 dag - tyle wazyla jedna porcja
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T14:13:02+01:00
260 × ⅖ = ⁵²⁰/₅ = 40 zad 1
260 - 140 = 120
120 ×⅓ = ¹²⁰/₃= 40
140 + 40 = 180
260 - 180 = 80 str
odp. Ani po trzech dniach do przeczytania zostało 80 str