ZADANIE Z DZIAŁU "ZAPISYWANIE WYRAŻEŃ ALGEBRAICZNYCH"
Zadanie brzmi:
zad11
a)Zapisz liczbę trzycyfrową, której cyfrą setek jest x,cyfrą dziesiątek y, a cyfrą jedności z.
b)Zapisz liczbę dwucyfrową, której cyfrą dziesiątek jest x, a cyfra jedności jest o 2 większa.

Proszę o obliczenia i możliwe wytłumaczenie.
Z góry dzięki.
Daje naj osobie która najlepiej zrobi i którą zrozumię.

2

Odpowiedzi

2010-03-04T14:11:29+01:00
Zad11
a)Zapisz liczbę trzycyfrową, której cyfrą setek jest x,cyfrą dziesiątek y, a cyfrą jedności z.
100x+10y+z
b)Zapisz liczbę dwucyfrową, której cyfrą dziesiątek jest x, a cyfra jedności jest o 2 większa.
10x+x+2=11x+2

wytłumaczenie: każdą liczbę trzycyfrową np, 265 można zapisać tak: 2*100+6*10+5. tylko, że zamiast cyfr wstawia się literki (x,y, z itp.)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T14:12:09+01:00
A)
100x +10y + z
np. 328 = 3*100 + 2*10 +8
b)
10x +x+2
np. 24 = 2*10 + 2 +2 = 20 +4