Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T14:15:38+01:00
Mchy to rośliny żyjące na lądzie.Mają one bardzo prostą budowę.Wykształciły prymitywne organy:liście,lodyżkę i chwytniki,które utrzymują roślinę w podlożu.Nie są one jednak typowymi korzeniami,bo nie pobierają wody i substancji mineralnych.Tę funkcję pełnią u mchów głównie liście.W nich zachodzi również proces fotosyntezy.Mchy są więc roślinami samożywnymi. Mchy są odporne na naskie temperatury.Rosną w miejscach niedostepnych dl innych roslin,na przykład na skałach,starych murach czy korze drzew.Występują też w lasach,gdzie s częścią runa leśnego .Rozwijają się głównie w miejscach zacienionych i wilgotnych.Tworzą tam skupiska,tak zwane kępki,wyglądem przypominające poduszki.Mogą one magazynowac ogromne ilosci wody. Przykładem mchu,który doskonale pochłania wodę,jest mech torfowiec.Rośnie on w duzych skupiskach na podmokłych terenach,zwanymi torfowiskami.Mchem często spotykanym w lasach Polski jest mech płonnik.
2010-03-04T14:16:15+01:00
Według mnie to będzie tak
Mchy to najprostrze rośliny lądowe dlatego, że mają niewielkie wymagania siedliskowe,-pokrywają najuboższe tereny